Reisverslag 11 Thailand deel 2 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Colin en Anniek - WaarBenJij.nu Reisverslag 11 Thailand deel 2 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Colin en Anniek - WaarBenJij.nu

Reisverslag 11 Thailand deel 2

Door: Colin & Anniek

Blijf op de hoogte en volg Colin en Anniek

12 April 2014 | Thailand, Phuket

Reisverslag 11 Thailand deel 2 12-04-2014

Dag luitjes,

Van een geweldige scooterloop door het National Park en tevens hoogste punt in noord Thailand naar de prachtige eilanden met uitgerekte stranden en prachtige baaien met turqoise zeewater in het zuiden, dit is kort samengevat het reisbeeld van onze 2e maand in Thailand. Een reis waarin we ontzettend veel mooie dingen hebben gedaan en hele leuke mensen hebben ontmoet, wat tevens terug te zien is in de lengte van het verslag. Houd jullie thuis ook weer bezig! ;) Here we go!

We maken een sprongetje terug naar 19 maart waarin we in 3 dagen de Mae Hong Son loop hebben gedaan. Met een 125 cc scooter rijden we een slordige 420 km van Pai naar Chiang Mai waarin we overnachten in Mae Hong Son en Mae Sariang en gedurende de tocht constant uitzicht hebben op het nationale park. Dit zorgt normaal gesproken voor adembenemende uitzichten, zij het niet dat we net in de naderende hete en droge periode zitten waarin ze de bermen langs de route in brand steken om bosbranden tegen te gaan. Dus helaas hadden we niet overal goed zicht en roken we op het eind van elke dag naar rookworst, de tocht zelf was geweldig! Lekker scheuren over prima geasfalteerde wegen waarin we soms een paar honderd meter stegen en toen weer daalden, temperatuurverschillen meemaakten van 15 graden in de ochtend tot 40 graden in de middag ('s ochtends onszelf driedubbellaags ingepakt voor de kou en 's middags snel weer alles uit doen), de Thaise vriendelijkheid ervaren toen we een lekke band hadden en met 120 km/u door de bergen scheurden achter in een pick up en de laatste dag vrijwel de hele weg uitzicht hadden op de prachtige rivier; het was een zeer geslaagde tocht!

Uiteindelijk kwamen we aan in Chiang Mai, voor de 3e keer inmiddels en wederom voor een Muay Thai gevecht. Daniel, de NLse trainer die we hebben leren kennen bij de gym in Pai, moest namelijk diezelfde avond vechten en dat wilden we niet missen. Dus 's avonds eerst met Gert (NLse Indo die ook in Pai trainde), Rosanne (vriendin van Daniel) en Daniel eerst lekker een portie sparibs weggewerkt en daarna onze stembanden eruit gegild tijdens het aanmoedigen. Helaas mocht het niet baten, hij had op punten verloren, hoewel we eigenlijk in de veronderstelling waren dat hij had gewonnen. Toch reden genoeg om het te vieren dus 's avonds nog even een afzakker gedaan met de aanhangers van de gym en 's nachts nog op zoek gegaan naar frikandellen (een maffe NL-er beweerde dat hij ze ergens had gegeten) maar helaas was die toko dicht (ook weer niet gek om 3 uur 's nachts).

De volgende dag hebben we voor even afscheid genomen van iedereen (Daniel, Rosanne en Gert zien we waarschijnlijk nog in Maleisië en Bali terug) en na wederom een filmmarathon in de bios (voor €2,- kan dat nog wel een keer) hebben we de nachtbus genomen naar Bangkok. Een vermoeiende tocht van ongeveer 10 uur bracht ons in hartje centrum, Khao San Road. Een berucht gebied dat onlangs nog in het nieuws is geweest vanwege de protesten, maar normaal gesproken befaamd is vanwege de vele ladyboys en ping pong shows. Daarnaast, een hele gezellige en levendige bedoeling met veel straattentjes waar eten en souverniers worden verkocht, zelfs nep diploma's en certificaten en een bruisend nachtleven met live optredens. Daarnaast hebben we tot in de vroege uurtjes potjes Uno gespeeld met de NL-ers Marcel en Marit, wat zorgde voor hilarische momenten omdat het soms iets te snel ging voor Marit (wat zeggen ze ook alweer over blondjes Marit?) ;) Revanche potje in NL? :p
Tevens hebben we in Bangkok de Co van Kessel fietstour gedaan, een fietstocht door de straten van Bangkok, opgezet door een inmiddels overleden NL-se man. Deze tour bracht ons langs allerlei plaatsen waar je normaal gesproken niet komt als tourist zoals lokale wijken en markten waarbij we onderweg ook nog een deel met de trein, de boot en de metro hebben gereisd. Dit alles onder leiding van een net iets te enthousiaste homofiele gids waar je constant om in een deuk lag. De overheerlijke lunch die we onderweg kregen maakte de tocht meer dan compleet!

Na een aantal dagen Bangkok hadden we echt behoefte aan zon, zee en strand, want de toenemende hitte en vochtigheid in het binnenland van Thailand zorgde dat je constant zweette als een malle, zonder dat je ook maar iets deed. Dus vertrokken we al snel naar Ko Tao, een paradijslijk eiland in de Golf van Thailand dat bekend staat om zijn prachtige stranden, mooie baaien met turqoise zeewater, uitstekende duik en snorkelgelegenheden en prachtige viewpoints als je van hiken houdt. En voor eens zijn de roddels waar, wat een paradijs! Een bungalow aan een zo goed als verlaten strand, uitzicht op een prachtige baai, een nooit vermoeiende zonsondergang, hier konden wij onze dagen wel slijten. En dat hebben we gedurende 4 dagen dus ook gedaan. Dit icm onze eeuwige drang naar beweging (dat krijg je met die fanatieke gymleraren), dus een kano-snorkel trip bij Koh Nang Yuan (dat bij Ko Tao hoort), 2 duiken bij Chumpon Pinnacle en Green Rock, een snorkeltrip waarbij we reefsharks hebben gespot en de hike naar het John-Suwan Mountain Viewpont met uitzicht op 2 Chalok en Shark Bay heeft onze bewegingshonger aardig kunnen stillen. En dankzij onze nieuwe aanwinst, een Isaw Extreme actioncamera, hebben we voor jullie geweldige plaatsjes kunnen schieten, zowel onder als boven water. Enjoy! :D

Ondanks dat we nog lang niet genoeg hadden van Ko Tao, zijn we toch verder gereisd naar het volgende plaatsje: Khao Lak, aan de west kust van Thailand. Hier scheen je namelijk een prachtig National Park te hebben en een stuwmeer dat tussen het karstgebergte ligt. Klinkt goed toch? Dus na een 8 uur durende nachtboot, waar je letterlijk tegen je buurman/vrouw aanlag, een overstap van 1,5 uur op een kantoortje en een busreis van nog eens 8 uur (want onze bus had maarliefst 3 keer pech) kwamen we uiteindelijk gesloopt aan in Khao Lak. Om er vervolgens achter te komen dat de activiteiten die we wilden gaan doen wel erg aan de prijzige kant waren, dus waardoor we ze hebben moeten skippen. In plaats daarvan zijn we naar de meest foute ladyboy show ooit geweest, die Colin nog steeds in zijn nachtmerries achtervolgt! Nooit meer! Mwuahahaha...

Our next destination Krabi Town, was een stadje dat het eigenlijk voornamelijk moest hebben van mensen die op doorreis waren naar de eilanden. Er was niet zo heel veel te doen in het stadje zelf, vandaar dat je al snel bent overgeleverd aan een tour. Ondanks dat we niet zo van de tours zijn (vaak prijzig en kwalitatief slecht), hebben we een aardige sunset-bbq-snorkel tour gedaan waarin we langs 5 eilanden kwamen, een bbq op het strand hadden en afsluitend tussen de plankton hebben gezwommen in het donker. Het meest hilarische was echter de zeer spontane Duitser die ook op de boot zat en nog geen 3 seconden z'n mond kon houden. Hij was van top tot teen verbrand, at heel de dag door en had voor alles een app op zijn telefoon, van Thais-Duits vertaler naar funny foto app, we lagen er constant mee en om in een deuk. En volgens hem wordt NL wereldkampioen, dus laten we hopen dat hij gelijk heeft! :)

Hin Muang en Hin Daeng, Thailands mooiste duikplekken en ideaal om manta's te spotten, konden we niet links laten liggen, vandaar dat de reis naar Koh Lanta een logische was. Dit grootste eiland van Thailand lag namelijk niet ver van deze plaatsen af en was tevens een prachtig en niet toeristisch eiland. We hadden een bungalow gevonden met een NLse eigenaar (die duidelijk het werken niet had uitgevonden) waar Mariëlle en Nick (die we de dag ervoor in Krabi al hadden ontmoet) ook al zaten. Dit Tilburgse koppel (ook al 7 maanden aan het reizen) had nog een weekje in Azië over voordat ze naar huis vlogen en had een beetje hetzelfde idee als wij, namelijk manta's spotten. Ze hadden al een hoop research gedaan dus de combinatieduik Hin Muang, Hin Daeng en Ko Haa was zo geboekt. En de vooruitzichten waren goed, er waren al dagen achter elkaar manta's gespot en er scheen ook een baby walvishaai (nog ruim 4-5 meter) bij Ko Haa te zwemmen. Dus vol goede moed stapten we vroeg in de ochtend in een speedboot, om vervolgens 1,5 uur lang hobbelend naar Hin Daeng en Hin Muang te racen, op zoek naar ons prooi. En geluk hadden we, bij beide duiken hebben we meerdere prachtige manta's voorbij zien komen, een aantal met scholen vis die ze vergezelden en zelfs eentje die gedurende onze hele 2e duik bij ons bleef. Colin wist van gekheid niet meer of hij ze moest filmen of fotograferen, dus hij heeft er van beide ruim 100 gemaakt.
Nog vol ongeloof en adrenaline na het zien van de ruim 6-7 manta's, zijn we snel naar duiklocatie 3 gevaren, Ko Haa. Een prachtige duiklocatie, maar als je net manta's hebt gezien doen de 'kleine' visjes je niet zo veel meer. De walvishaai hebben we helaas niet kunnen spotten, maar toch was de dag voor ons meer dan geslaagd. We hebben prachtige manta's gezien en dat moest gevierd worden met spelletjes Uno tot in de vroege ochtend, wat zorgde voor aardig wat hilarische (brakke) taferelen de volgende dag

Phuket, alweer de laatste bestemming in Thailand, was een speciale want Anniek zou hier 25 worden en dat moest natuurlijk gevierd worden. Als verrassing had Colin een luxe resort geboekt met een zwembad, spa en fitness waar we resterende 5 dagen samen met Mariëlle en Nick zouden blijven, wat gepaard ging met lange gezellige nachten en veel potjes Uno en Propjes. Daarnaast stond de spraakmakende theatershow Fantasea op de planning, had Colin een filmpje in elkaar laten zetten met felicitaties van vrienden en familie (dank aan Pieter en aan iedereen die een berichtje heeft ingesproken) en zou er nog een pakketje klaar liggen van haar vriendinnen. Zonder benul viel ze van de ene in de andere verrassing en heeft ze een geweldige verjaardag gehad! Bedankt iedereen! En Mariëlle en Nick, reken maar op een revanche potje in NL! ;)

Na 2 geweldige maanden in Thailand houdt het avontuur helaas voor ons op! We kunnen terugblikken op mooie momenten met gezellige mensen die we ongetwijfeld nog ergens tegen zullen komen. Voor ons wacht een nieuw avontuur in Maleisië waarin we wederom zullen gaan duiken maar ook ontzettend uitkijken naar de trekkingen in het hoge wat frissere gebergte in het binnenland. Meer daarover lees je in het volgende verslag!

Hier nog even de link naar de foto's:

Laat ook nog even een berichtje achter als je toch al zo ver bent! ;)

Liefs van ons!
x

• 15 April 2014 - 14:49

L Van Esch:

Wat super mooi allemaal weer, jullie zien er goed uit.
    Heel veel plezier,avontuur,in Maleisië.

Groetjes Louis en Astrid.

• 15 April 2014 - 16:41

Emily:

Nou, hier weer een berichtje dan! Laat ik maar geen verslag typen van wat ik vanaf 19 maart gedaan heb, uiteraard niet zo boeiend als jullie verslag! Prachtig weer hoor. Vooral de rookworst, grappig!! Ga nu even jullie foto's checken :) Ciao! xx

• 15 April 2014 - 16:55

Jolien:

Wauw wat een prachtige verhalen en foto's weer. Jullie blijven wel echt gymleraren hoor, al die sportiviteit! En die manta's, gaaf!! Geniet nog van jullie trip, ben benieuwd wat er nu weer op jullie pad komt!
    Liefs Jolien

• 15 April 2014 - 22:07

Marit:

Wat een leuk verslag!
    En wat fijn om weer even in Thailand te zijn.
    Echt gaaf die manta's zeg, gaaf met die camera.
    Heel veel plezier in Maleisië, dan kan ik in de tussentijd nog even goed uno oefenen

• 16 April 2014 - 15:15

Corine:

Hoi Anniek en Colin, fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad in Thailand. Ik hoop wel dat jullie me niet elke keer opnieuw laten schrikken met zulke griezelige avonturen. het is wel de bedoeling dat je heelhuids terugkomt. Wat leuk dat er steeds gezellige ontmoetingen zijn onderweg. Jullie beleven ontzettend veel, ik vraag me af of het straks lukt om weer te wennen aan ons saaie Nederland. Maar eerst nog enkele maanden genieten in Maleisie en Indonesie, jullie kennende zal dat ook wel lukken. Veel plezier nog! Groetjes Ma.

• 16 April 2014 - 16:47

Christy:

Geweldig hoor om alles te lezen. Met name dit verhaal van Thailand spreekt aan omdat het allemaal stukjes van herkenning waren. Andere verhalen waren ook leuk hoor! Anniek, fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad. Je hebt toch wel elke dag je trui aan gehad? :-) Colin, welke nachtmerries heb je gehad? HAHA.
    Hele fijne, goede, avontuurlijke reis verder gewenst in Maleisie. Geniet ervan! Hele dikke kus,
    Michel en Christy

• 16 April 2014 - 22:03

Lydia:

Wat een avonturen beleven jullie samen zeg!!! Echt geweldig!
    En grappig om te zien, ik heb dezelfde fietstocht gedaan in Bangkok!
    Geniet in Maleisië!!!
    Groetjes Lydia

• 17 April 2014 - 00:46

Eddy:

Nou Colin goed bevallen zo,n ladyboy?

• 17 April 2014 - 11:11

Oompie:

Hoi Col /Anniek,
    Was weer een mooi verhaal...had ook niet anders verwacht!!
    Maar wat gaat de tijd toch ontzettend snel als je de verslagen zo leest!! Dat is voor jullie natuurljk anders,
    want jullie beleven elke dag weer nieuwe verassingen :-) . Maat als je hier thuis zit en t volgende verslag weer leest, denk je ...shit is t nu alweer April, goh wat gaat dat snel!! Maar van alle verslagen die jullie mailen,ben ik toch het meeste benieuwd naar t verhaal van Indonesie...tsja wat wil je, daar liggen toch onze Roots Col :-) . Dus ik wacht geduldig af,terwijl jullie daat lekker gaan makan en kooklessen krijgen :-) Kaloe kamu kembali, bisa omong Behasa Indonesia baik :-) :-) . Nou lieve schatten, ik zou zeggen tot t volgende
    verslag en tot die tijd Enjoy and Be Good.
    Dikke kus Oompie xxxx

• 17 April 2014 - 17:50

Tieske:

Wat super cool weer! En wat een raar land he?! Alles voor geld!
    Die boom met die bocht erin, daar heeft Jantine ook een foto van! Toevallig euh!
    En die Manta's!! Wat vet! Nog altijd een droom van me om die nog te zien.
    Leuk verslag!
    Have fun in Maleisië!!

x Ties

• 17 April 2014 - 21:34

Bea:

Hoi, reizigers

Wat een verhaal, maar geweldig leuk om jullie zo te volgen. Anniek wel te laat, maar alsnog PROFICIAT!
    Geweldig die onderwater foto's. Ik snap dat je blijft fotograferen met dit soort ontmoetingen onder water!
    En ja, over jullie sportieve ondernemingen zal ik het maar niet hebben...jullie ondernemen en genieten!
    Veel plezier in Maleisië!
    Liefs Bea

• 21 April 2014 - 18:50

Jan:

hallo Colin en Anniek

Een prachtig reisverslag en natuurlijk de prachtige foto's. Vooral de onderwaterfoto's zijn prachtig om te zien. Helaas zit jullie reis door thailand er al weer op, maar nu komt er weer een ander mooi doel aan namelijk Maleisie, geniet van dit prachtige land. Een prettige reis verder en blijf goed op jezelf passen.

gr uit Den Bosch Jan-Joan en een dikke knuffel van Esmee

• 28 April 2014 - 11:25

Monique:

Hallo Anniek,

Nog van harte gefeliciteerd.
    Je hebt een leuke verjaardag gehad aan de foto's en het verslag te zien.
    Geniet van de verdere reis.

groet Monique

• 30 April 2014 - 14:50

Babs Koot:

het was weer een mooi verslag met mooie fotos met oma gaat het alweer goed ze moet wandelen met haar rolator maar ze heeft nog geen uithoudingsvermogen en heeft nog niet zo veel puf maar dat komt nog wel. ik ga voortaan ook wandelen met de rolator en heb mijn scootmobiel niet meer zoveel nodig en zo bouw ik het langzaam maar zeker op.
    denise woont voortaan op zichzelf en ben ik lekker alleen ik moet nog wel van kamer wisselen jacky en elise helpen mee tegen een etentje maar daar laat ik ze wel voor werken.nou meer heb ik niet te vertellen tot het volgende verslag.

• 02 Mei 2014 - 09:04

Henriette:

Hoi Colin en Anniek,

Eindelijk heb ik dan nu de tijd (vakantie he)om jullie uitgebreide reisverslag te lezen. Wat een ongelofelijke avonturen zeg. De foto's zijn helemaal geweldig. En Anniek, jij alsnog gefeliciteerd met je 25e verjaardag.Een verjaardag om nooit te vergeten denk ik. Ik wens jullie nog veel plezier in Maleisie. Geniet ervan.

Dikke zoen van Henriette.