Reisverslag 1: India - Reisverslag uit Delhi, India van Colin en Anniek - WaarBenJij.nu Reisverslag 1: India - Reisverslag uit Delhi, India van Colin en Anniek - WaarBenJij.nu

Reisverslag 1: India

Door: Colin & Anniek

Blijf op de hoogte en volg Colin en Anniek

14 September 2013 | India, Delhi

Zondag 1 september, eindelijk is het zover! Het avontuur kan beginnen! Met een delegatie van maar liefst 23 personen vertrokken we naar Schiphol. Nog een laatste keer met z'n allen op de foto, gelukwensen, afscheid nemen, tranen en toen door naar de gate op naar India.

De heenreis verliep helaas wat anders dan gepland. Om 13.10 uur zouden we via Moskou naar Delhi vliegen, maar door een vertraging in Amsterdam konden we de overstap nog maar net halen. Dit allemaal dankzij een Russische Aeroflot medewerkster die op haar hoge hakken, rennend voor ons uit, de weg vrij maakte op het vliegveld. Helaas hadden onze backpacks minder geluk, want toen we eenmaal aankwamen in Delhi bleken deze nog in Moskou te staan. Ook ons hotel in Delhi bleek gesloten te zijn ivm een festival dus we werden midden in de nacht naar een ander hotel gebracht. En aannemen moesten we wel want midden in de nacht te voet een ander hotel gaan zoeken was niet echt een optie.

India
We zijn aardig wat gewend tijdens onze reizen maar India is echt een wereldje apart. Het is een land rijk aan cultuur met een rijke geschiedenis, veel historische gebouwen en vrijwel elke stad heeft wel een City Palace, een fort, maar vooral veel tempels (voornamelijk Hindoe tempels maar ook Jain Tempels, een van de andere religies in India). Daarnaast kent het land een hoop armoede en gebeuren hier de gekste dingen. Ze zeggen niets voor niets: Incredible India.

Delhi
Delhi hebben we ervaren als een chaotische, vieze en vooral drukke stad, waar je eigenlijk niet te lang wilt blijven. Overal heb je claxonerende auto/scooter/tuktuk mobilisten die rijden als gekken en van 2- , 4 baanswegen maken, koeien die gewoon blindelings op straat staan, straten vol met vuilnis, mensen opgestapeld in busjes of riksja's en een hoop zwervers en bedelaars die je aardig opdringerig de raarste dingen proberen te verkopen. Alleen over straat gaan was bijna niet mogelijk. Best confronterend in het begin omdat het overal om je heen hetzelfde is, maar na een paar dagen begin je er wel aan te wennen.
Na het zien van Oud en Nieuw Delhi met verschillende historische gebouwen en markten, zijn we afgereisd naar de provincie Rajasthan met onze prive chauffeur: Deepak (die zijn roeping als coureur volgens mij heeft gemist) . Die hebben we voor de komende 17 dagen vastgelegd tot aan Agra, samen met een aantal tours. Lekker luxe dus om te beginnen! :)

Rajasthan
In Rajasthan hebben we de volgende tour gemaakt: Mandawa, Bikaner, Kuri, Jaisalmer, Jodhpur, Ranekpur Udaipur, Pushkar en Jaipur.
Mandawa is een klein plaatsje wat slechts fungeerde als rustpunt om de lange afstand te overbruggen. Naast een mooi hotel had het weinig te bieden, maar we hebben wel even in de bruidssuite mogen kijken. Nee mensen, we komen niet getrouwd terug! ;) Anniek heeft hier ook nog even een snelcursus poppenspel gehad.
Daarna zijn we via Bikaner naar Khuri gereden. Dit was een aardig helse rit want onderweg kwamen we een grote groep mensen tegen die bezig waren met een pelgrimstocht. Duizenden mensen liepen ruim 200 km (sommigen zelfs meer dan het dubbele), veelal op de slippers in de brandende zon, naar een tempel op de route en de laatste km-ers zelfs op de blote voeten. Respect! Helaas liepen wel al die mensen op straat wat onze reis aardig vertraagde. Uiteindelijk kwamen aan in Khuri, waar we een kamelentocht hebben gemaakt en 's nachts in de woestijn hebben geslapen in de open lucht.

Na de zonsopgang vertrokken we al snel naar Jaisalmar, the Golden City, met als trekpleister het gouden fort. Onze chauffeur had een gids voor ons geregeld die ons een rondleiding zou geven door Jaisalmar, maar nadat we na 1 uur nog steeds bij dezelfde tempel waren en hij steeds meer begon te vertellen over zijn liefdesleven, hebben we er snel een einde aan gemaakt. We zijn toen lekker gaan chillen in het zwembad van ons hotel en hebben later op eigen houtje het stadje verkend. 's Nachts zijn we nog wel even gewekt door een dikke rat die een nestje had in airco, maar dat zullen we het komende jaar nog wel meer mee maken. :s

In Ranekpur, gelegen tussen Jodhpur en Udaipur in, hebben we kijkje genomen bij de grootste Jain tempel van India. Een indrukwekkend bouwwerk, maar er gaat toch niets boven de St. Jan in Den Bosch. ;)

In Jodhpur, the Blue City (vanwege de vele blauwe huizen) en Udaipur, the White City (veel witte huizen) hebben we wederom een aantal paleizen, forten en markten bezocht. Udaipur is tevens bekend van de Bond film: Octopussy (1983) en veel plaatsen, waaronder Lake Pichola, zijn terug te zien in de film. 's Avonds hebben we nog een heerlijke Sunset Diner gehad op het dakterras met uitzicht op het meer en zijn we naar een Indiase volksdansshow geweest, waar ze authentieke Indiase dansen lieten zien. Hier zagen we een vrouw met maarliefst 10 opeengestapelde potten ronddansen.

Het volgende plaatsje wat op het programma stond was Pushkar, de pelgrimsstad. Hier werden we bijna opgelicht door een priester die een Good Fortune gebed voor ons en de families deed aan een van de 52 heilige baden aan het Pushkar meer. Hij vroeg er achteraf alleen wel 5000 rupees (+/- € 60,-) voor, maar dat hebben we natuurlijk niet betaald.

Jaipur, the Pink City (je raadt het al, veel roze huizen) en de hoofdstad van Rajasthan, heeft tot nu toe de mooiste omgeving die we hebben gezien. Het ligt midden in de bergen en is omgeven door een ruim 10 km lange stadsmuur waar je vanuit het Amber fort een geweldig zicht op had. Jaipur is rijk aan edelstenen en we hebben een korte introductie gehad hoe deze worden verwerkt. Aardig prijzig waren die krengen wel dus het paste helaas niet binnen het budget van deze reizigers. Tevens hebben we een kijkje genomen bij een Block Painting zaakje waar ze nog echt met de hand kleding, kleden en tapijten maakten. Colin wilden ze een lelijke Indiase blouse aansmeren, maar hij heeft ze vriendelijk bedankt! ;)
In het oude gedeelte van de stad is een ontzettend lange winkelstraat gevestigd met honderden garageboxen waarin allemaal kleine winkeltjes zaten. Allemaal even groot en volgestampt met allerlei rotzooi.
De hoogtepunten van Jaipur waren toch echt wel de Monkey Temple waar honderden apen zaten en het wassen van de olifanten in het meer. Na 2 weken Rajasthan, reizen we morgen verder naar de provinvie Uttar Pradesh waar we in Agra de tempel van de liefde gaan bezoeken: de Taj Mahal. Meer daarover in ons volgende reisverslag!

Liefs van ons! xxx

• 14 September 2013 - 15:56

Margje :

Mooi verslag :-) geniet! X

• 14 September 2013 - 16:11

Kevin:

Ver! Gekke koelies daar. Kijk maar goed uit. Maar als we het zo dus leven valt er van alles te beleven en mee te maken. Beter soepje Col, da werkt!

• 14 September 2013 - 16:31

Kim:

Hi Lieve schatten,

Fijn om een verhaaltje van jullie te lezen. Na India heb je denk ik wel meteen het grootste verschil met Europa gehad. Gaaf dat jullie een privé chauffeur hebben. Maar denk ik wel nodig en super handig. Doe voorzichtig en enjoy!! Liefs Ons

• 14 September 2013 - 17:04

Terana:

Klinkt goed!!
    Nog heel veel plezier toegewenst!!

• 14 September 2013 - 17:11

Lennaerd & Emily:

Super leuk om jullie eerste verhaal te lezen! Het was vast even wennen, maar jullie komen vanzelf wel in de goeie flow denk ik ;-) Enjoy en kijk goed uit! Hugs Lenn & Eem

• 14 September 2013 - 17:49

Nickito:

Heerlijk om te lezen! Mis als mede-pinda nog wel uitgebreid verslag van het eten, maar dat komt vast wel goed:) geniet ervan!

• 14 September 2013 - 18:33

Corine:

Leuk om wat meer te horen van jullie! India is vast een hele ervaring! Geniet er van en doe voorzichtig. Jullie zitten er wel heel warmpjes bij, wij hebben al behoorlijk herfstweer. Is ook niet alles. We zijn heel benieuwd naar jullie foto's. Groetjes, ma.

• 14 September 2013 - 18:49

Monique:

Hoi luitjes.
    Ik lees uit bovensraand verslag dat jullie het mooi hebben.
    Geniet nog even verder van india en dan weer verder.
    Groet monique

• 14 September 2013 - 19:29

Christy:

Wat een ervaringen, en dat in nog maar 2 weken! Heerlijk! Geniet er lekker samen van en we wachten af tot jullie volgende bericht!
    Dikke kus!

• 14 September 2013 - 19:48

Jan:

hallo ,

een prachtig reiverslag, zo te lezen genieten jullie nu al van de reis.
    nog veel plezier samen en blijf goed uitkijken, wij blijven jullie volgen.

gr jan

• 14 September 2013 - 20:16

Elena:

Wat een reis! Jaaa! Russen kunnen ook aardig zijn:) Aeroflot rules:)
    Veel plezier en goed uitkijken!
    groeten,
    Elena

• 14 September 2013 - 20:32

Ties:

Mooi verhaal! Leuk om te lezen, heb ervan genoten!
    Have fun samen!
    X ties

• 14 September 2013 - 21:11

Yvonne:

Prachtig reisverslag, wat maken jullie al veel mee. ik krijg een goeie indruk van wat jullie allemaal beleven. Is later voor jullie zelf ook erg leuk om later terug te lezen.
    Groetjes van Yvonne

• 14 September 2013 - 22:39

Tim:

Haby wat een avonturen! Super leuk om te lezen :D
    Ik kijk uit naar de updates en meer nog naar foto's!!

Take care and have fun!

• 15 September 2013 - 09:14

Joanne:

Hey avonturiers!
    Super leuk om zo te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Geniet van jullie heerlijke tijd samen!

Liefs uit zwolle

• 15 September 2013 - 10:19

Monique:

Leuk om te lezen! (echt jaloers!) Geniet er maar heerlijk van!

• 15 September 2013 - 11:35

Inge:

Leuk hoor jullie eerste reisverslag, wel spannend!
    Ik wacht nu al op het volgende.
    Veel plezier samen en uitkijken.
    Groetjes, Inge XXX

• 15 September 2013 - 12:33

Larry:

Klinkt goed allemaal! Geniet er lekker van!
    Voor je het weet zijn jullie weer terug ;)
    We willen foto's zien!!!
    Veel plezier samen!!!

• 15 September 2013 - 13:25

Anne :

Bijzonder hoor; net in India en nu al zoveel meegemaakt! Leuk om jullie reisverslagen te lezen, veel plezier!

• 15 September 2013 - 20:08

Jet:

Tja het wordt hier al aardig herfst. Het is zondag, lessen voorbereiden voor morgen. Heb voor het eerst iets van jullie reis gelezen. Wat hebben jullie al veel bijzonders gezien en wat zullen jullie nog veel meer zien. Fantastische reis maken jullie. Nog heel erg veel plezier.

• 15 September 2013 - 20:59

Bea Wolf:

Hoi, Colin en Anniek! Wat een geweldig reisverslag na slechts 2 weken...dat gaat nog wat worden. En dan nog AGRA de tempel van de liefde!!! Deze reis kan gewoon niet meer stuk! Geniet van elke minuut maar dat gaat zeker lukken en ik kijk u alweer uit naar jullie volgende reisverslag! Hier gaat alles gewoon door hoor! Maar ik mis je wel...xxx Bea

• 15 September 2013 - 21:44

Willeke:

Wat een ervaringen in zo'n korte periode. Erg leuk om over jullie avonturen te lezen.
    Dikke knuffel

• 16 September 2013 - 09:54

Christien:

Erg mooi reisverslag! Wat een avontuur zeg! en wat hebben jullie al veel meegemaakt! En jullie zijn nog maar net op weg.

Groetjes

• 16 September 2013 - 13:11

Suzanne:

Geweldig! Wat fantastisch om jullie ervaringen te lezen en de foto's mogen bewonderen.
    Veel plezier samen, x Suus

• 17 September 2013 - 22:03

Peter:

Dag reizigers, wat maken jullie weer veel mooie dingen mee, mooie foto's ook . Wat een verschil met het weer hier. Regen en nog eens regen. Wat zullen jullie daar lekker bruin worden. Geniet maar lekker en be safe.
    Groeten xx

• 18 September 2013 - 13:36

Babs:

hoi,hier mama
    het zijn mooie fotos ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben waar gaan jullie hierna naar toe je moet wel weten dinsdag eet ik soto als jullie zin hebben ik wou dat die 10,5 maanden om waren ik hoop dat jullie heelhuids terug komen ik ga weer ophouden ik zie jullie gauw weer
    mams ,
    \

• 21 September 2013 - 18:02

Anneke:

Het avontuur kan nu al niet meer stuk. Wat zullen jullie mooie herinneringen maken!! Ik hoop dat we nog mooie verhalen van jullie mogen lezen, dan zijn we er toch stiekum een beetje bij! Xxxxjes, geniet van alles

• 22 September 2013 - 15:58

Henriette Osseman:

Wat een geweldig verslag.Het is leuk om jullie zo te kunnen volgen.Ik kijk uit naar het volgende verslag en de foto's Veel plezier,kijk goed uit en een dikke zoen vanuit het verre Oss.

• 28 September 2013 - 08:16

Maike & Mark:

Leuk om te lezen, wat 'n avontuur nu al haha!

Geniet ze nog! Liefs van ons xxx